ספורט מוטורי

ההיסטוריה של הספורט המוטורי בישראל

כתבנו לא מזמן על ההיסטוריה של הספורט המוטורי בכלל, אבל אם תהיתם לעצמכם איך הגיע הספורט המוטורי לישראל, הכתבה הבאה תבהיר לכם הכל!

הכל התחיל באשקלון

תתפלאו אולי לשמוע שמרוץ הספורט המוטורי המאורגן הראשון בישראל התקיים באשקלון של שנת 1970, כאשר קבוצת יזמים הצליחה לשכנע מארגני מרוצים מגרמניה לקיים את המירוץ בארץ. לשם המרוץ השתמשו בכבישים חדשים שנסללו באשקלון.

המירוץ נקבע ליום שבת, ה-21 בנובמבר 1970, אבל מחאות והפגנות של חרדים צלחו, והמירוץ נדחה למחרת. במירוץ השתתפו נהגי מירוצים מחו"ל וכן מספר נהגים ישראלים, כמו רפאל הלפרין. לצערינו, כמה דקות לאחר תחילת המירוץ הוא בוטל – שכן חוסר הפרדה בין הקהל למסלול גרם להתפרצויות של הקהל לתוך הכביש.

שנות ה-80

כעבור 15 שנה אשקלון הגיעה שוב לכותרות הספורט המוטורי. בעיר נסלל מרוץ מרוצים רשמי, שנבנה כאטרקציה תיירותית. במסלול התקיימו מירוצים שונים שזכו להצלחה גדולה.

באותה תקופה ספורט מוטורי היה לא חוקי בישראל, והמירוצים שהתקיימו נחשבו לא חוקיים. כך התקיימו מרוצי ראלי בדרום ובצפון ובמקומות נידחים אחרים, וכן מרוצי שטח עם אופנועים, כולם תוך הסתרה מרשויות החוק.

קפיצה קדימה לשנות ה-2000

ב2006 נסלל באופן לא חוקי מסלול מרוצים באורך 1200 מטר במרכז הארץ. צו מנהלי הוביל להריסתו מעצם היותו בלתי חוקי. ב-2007 הוקמה הרשות לנהיגה ספורטיבית שהכירה בהתאחדויות בתחום הספורט המוטורי. ב-2009 אושרו 4 תקנות מחוק הספורט המוטורי, כמו רישיון נהיגה תחרותי, רישיון כלי תחרותי, ביטוח ומדריך ומאמן.

הפריחה המחודשת של הספורט המוטורי בישראל

לאחר אישור החוקים השונים, הענף התחיל לצמוח ולגדול. כך, ב2011 התקיים טורניר ראווה באילת עם רכבי פורמולה רנו, וכן גם בירושלים התקיים מופע ראווה עם כ-100,000 צופים. מרוצי הראווה צברו הצלחה גדולה. המרוץ החוקי הראשון שלא היה למופע ראווה התקיים באוגוסט 2012, והיה מרוץ רכבי שטח ("באחה אשלים"). לאט לאט הצטרפו מרוצים נוספים והקומו מתחמי מרוצים.

רק בשנה האחרונה התקיים מרוץ הראלי הבינלאומי הראשון בישראל – כך שאין ספק שהזרוע עוד נטויה!

תגיות

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close