מוצריםספורט מוטורי

למה מכוניות מירוץ מסויימות משתמשות בשתי מערכות הזרקת דלק

לאורך ההיסטוריה, מכונאים של קבוצות המירוצים ניסו דרכים שונות ומשונות למקסם את הביצועים של המכוניות שלהם. כבר דיברנו על הלנצ'יה סטרטוס עם מנוע הV6 שהפך אותה לבלתי מנוצחת במשך 4 שנים, וגם על המקלארן MP4 בעלת העיצוב הקל במיוחד שהוביל את הקבוצה לרצף נצחונות מפחיד.

אחד הנסיונות המרשימים בייעול של ביצועי מנוע החל כבר לפני ארבעה עשורים. בשנות השמונים, ביצעה קבוצת מרצדס ניסיון בSauber-Mercedes C9 ובו הוכנסו שני מזרקים בגודל זהה תחת מכסה המנוע. מדוע הם עשו זאת?

עבור רכב מירוץ שבו כל החלקים הם מן האיכות הטובה ביותר, ומחוברים בהידוק וביעילות, נותר גורם אחד שמשפיע באופן רב על הביצועים וזהו הדלק. ככל שהמנוע מכניס יותר אוויר כך הוא זקוק ליותר דלק כדי להצית את התערובת. לכן יש צורך במזרקי דלק גדולים יותר. אך לפעמים מזרק דלק עצום הוא פתרון לא יעיל עבור רכב מירוץ.

שימוש במזרק אחד לכל הבוכנות מתאים עבור עומס גבוה אך נהפך למכשול אם העומס הוא בינוני ופחות מכך. מזרקי דלק גדולים מכניסים דלק רב לתערובץ בכל פעולה, מה שגורם לדלק להיות סמיך ועשיר מדי בדלק כשמדובר בעומס נמוך. אפשר לפתור את העניין על ידי הכנסת סדרה מזרקי קטנים יותר אשר נושאים בנטל המועט כשהמנוע פועל במאמץ קטן יותר. בדרך זו במנוע פועל זמן איידל בצורה רגילה אך מוכן לקבל תערובת עשירה בדלק בעת מאמץ.

עבור מיקסום ביצועי המנוע והזמנה של מזרקי דלק קטנים, אפשר לבחור סוג מתאים באתרים כמו איביי ואלי אקספרס.

תגיות

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close