ספורט מוטוריסקירת רכביםראליתחרויות ומרוצים

מכוניות מירוץ שעשו היסטוריה – והפעם: Auto Union C/D אוטו יוניון

והפעם בסקירת מכוניות מירוץ מן העבר, אנו מדברים על האוטו-יוניון C/D. אוטו-יוניון (Auto-Union) הייתה חברה שהוקמה ב-1932 כאיגוד של מספר יצרניות רכבים בחבל סקסוניה שבגרמניה. אאודי השתתפה בתהליך הייצור של רכבי המירוץ אוטו-יוניון.

תהליך הייצור של אוטו-יוניון C ו-D

הקבוצה קצרה הצלחה במירוצי הגראנד פרי עם מכוניות המירוץ מסוג A, B, C ו-D. בניגוד לרוב הדגמים של אותם הזמנים, רכבי המירוץ של אוטו-יוניון היו בעלי עיצוב אמצע-מנוע. מכוניות המירוץ מטיפוס A, B ו-C הגיעו עם מנועים של 16 צילינדרים, בעוד שסוג D הסתפקו במנוע של 12 צילינדרים.

רכב מירוץ אוטו יוניון מטיפוס D

2 מכוניות המירוץ הבולטות של אוטו-יוניון

שתי מכוניות של אוטו יוניון שנבנו במיוחד מתבלטות. הראשונה, דגם שעבר פישוט והחלקה (סטרימליינינג). הדגם, נבנה עם גוף מסוג C, והיה בעל צורה סופר-אווירודינמית שתוכננה כך שתפיק את המירב מ-560 כוחות הסוס של דגם C. במהלך בדיקת התוצר המוגמר במהלך הגראנד פרי שנערך על כביש האוטובאהן (כן, ממש כך), דגם הסטרימליינר הצליח להגיע למהירות של 400 קמ"ש, וזאת בשנת 1937!

בשנה שלאחר מכן, אותם מהנדסי רכב משוגעים החליטו לבנות רכב מירוץ מדגם D עם המנוע של דגם C בשביל שיוכל להעפיל לראש גבעות תלולות. כדי להבטיח שכל הכוח הזה יגיע אל הכביש, מערכת של צמיגים כפולים הוצמדו לכל צד של אחורי הרכב.

רכב מירוץ של אוטו יוניון סוג C

כיום ניתן לראות את האוטו יוניון במירוצי גאלה מיוחדים או במוזיאונים לרכבים. אפשר אם רוצים לנסות את מזלכם לחפש באתרי לרכבי אספנות, אך קשה להאמין שיהיה מי שירצה להיפרד מהדגם ההיסטורי הזה בקלות.

למאמרים נוספים:

300,000 שקל בלי לנסוע בכביש – על פתיחת מסלולי מירוץ בישראל (כלכליסט)

ספורט מוטורי בישראל (ויקיפדיה)

תגיות

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close