סקירת רכביםראלי

מכוניות שהפכו לאגדות ראלי – והפעם פג'ו GTI 205

פג'ו 205 GTI  היא אחת ממכוניות הראלי האכזריות שהיו בקבוצה B בשנות ה-80. גודל הרכב היחסית קטן עם מנוע 1.6 או 1.9, ויכולת תמרון והתנהגות שמנצחת גם היום מכוניות מודרניות הביא להרגשת נהיגה על רכב קארטינג עוצמתי.

מותג הרכב פג'ו הוא שם מוכר היטב בתחרויות אליפות העולם בראלי, עם מגוון מודלים וזכיות רבות. כאשר הכריזו על תחרויות הראלי לקבוצה B, הבינה פג'ו שהיא צריכה ליצור משהו שימציא אותה. מה שפגו' באמת רצתה היה לבנות רכב מרוץ שיתחרה עם המתחרים הבוטים בראלי באותה תקופה כדוגמת אאודי Quattro ולנצ'יה 037, ומה שפג'ו חיפשה היה רכב קטן, קומפקטי ושיהיה אפשר לשנותו ולהתאימו בקלות.

ה-205 T16 הייתה למעשה האייקון של מכוניות הראלי של שנות ה-80. ניצחונה הראשון של פג'ו בחרויות אליפות העולם עם ה-205 T16 היה בשנת 1984 בראלי אלף האגמים בפנלנד, בידיו של נהג מרוצי הראלי הפיני ארי ווטנאן. בין השנים 1984 ועד סוף 1986 ניצחה פג'ו 205 T16 ב-16 מרוצי ראלי בתחרויות אליפות העולם (ב 16 מדינות מתוך 28) והייתה המעוטרת בקבוצה B מבין כל יצרניות הרכב, ואף זכתה בין השנים 1985 – 1986 בפרס רכב הראלי הטוב ביותר ובפרס הנהגים.  

לאחר ביטול תחרויות ראלי קבוצה B, פג'ו פרשה מתחרויות אליפות העולם בראלי והשאירה לה את הבמה בכבישי העיר ובתחרויות ראלי ארציות לחצי מקצוענים, שהמשיכו לעשות בה שימוש שנים רבות בשל עוצמתה, יכולת התמרון מצוינת וחלקי חילוף זמינים במחירים נוחים.

היום מחירה של פג'ו 205 Dimma באיכות יצרן באזור המכירות הפומביות של איביי מתחיל מכ- 100,000 ₪ וניתן למצוא גם GTI לראלי החל מכמה אלפי שקלים. חלפים ואביזרים לפג'ו 205 GTI אפשר למצוא באלי אקספרס ובאיביי ובאיביי.

תגיות

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close