סקירת רכביםראלי

מכוניות שהפכו לאגדות ראלי – והפעם Ford RS200 Group B

מכוניות ראלי נבנו בכדי להביא את נהג המרוץ מנקודה א' לנקודה ב' במהירות, כפי שקיים בכל מרוץ, אולם בשונה ממרוצים רגילים על משטח אספלט, במרוצי ראלי הנהג צריך לצלוח מכשולים –  דרכים חלקות, מכוסות בשלוליות בוץ או שלג, ולתמרן בין עצים ובורות.

אספנו עבורכם את רכבי הראלי הטובים ביותר בעולם. לגבי חלק מהרכבים  אתם בטח לא העלאתם בדעתכם שהיו פורצי דרך מבחינה טכנולוגית, מהירות ובעלות יכולת קפיצה לגובה וריחוף שלא הייתה מביישת סנאי מעופף.

נכון שהמכוניות המודרניות הן יותר מהירות, יציבות ואכזריות מהקלאסיות, עדיין נראה שחסרה להם הנשמה והטכנולוגיה שבאמת פורצת דרך בתחום כפי שהיה בעבר.

אנו נביא לכם בבלוג זה כל תקופה סקירה קצרה על רכבים ששינו או היו משמעותיים בתחרויות הראלי.

Ford RS200 Group B

בשנת 1984 הציגה פורד את אב טיפוס דגם ספורט הראלי שלה, ה-RS200, שהיה באותה תקופה דגם עצמאי שיועד עבור מרוצי ראלי, ולא צל של מודל קיים. זאת אף על פי שחלקים מסוימים מהרכב (כמו הפנסים והדלתות), במטרה לחסוך זמן, נלקחו מהדגם היוצא של פורד סיירה (Ford Sierra) באותה תקופה.

למרות שהדגם אושר לייצור בשנת 1984, המכונית החלה להתחרות בסבב אליפות העולם בראלי (WRC) רק בשנת 1986, שם זכתה במקום השלישי וגם הייתה חלק מביטול תחרויות ראלי קבוצה B, לאחר שאיבדה שליטה והייתה מעורבת בתאונה בה נפגעו צופים בקהל. למרות שנאסרה לשימוש באליפויות העולם בראלי, המכונית המשיכה להשתתף באליפויות מקומיות.

הרכב עומד בפני עצמו ומחירו בשוק מעל מיליון ₪, בעיקר איכות הבנייה של הדגם והמראה שלו. 


credit: Brian Snelson
תגיות

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close